relatiegeschenk pennen

Wat zijn de populairste relatiegeschenken?

Een van de makkelijkste manieren om naamsbekendheid te krijgen voor een bedrijf is het doorgeven van de naam door middel van relategeschenken. En of ze nu klein zijn of groot en duur, het gaat er om dat de bedrijfsnaam of het logo blijft hangen bij de ontvanger. Wat zijn nu artikelen die relatief goedkoop zijn en veel worden door gegeven? We zetten er een aantal op een rij.

Bedrukte pennen als relatiegeschenk nummer 1

De meesten zullen bij het woord relatiegeschenk wellicht meteen denken aan een pen met een bedrijfstitel of logo er op gedrukt. Dit ligt voor de hand omdat het ook het meest gebruikte voorwerp is om te dienen als presentje voor de klantenkring. En niet alleen omdat de pen lekker goedkoop is. Ondanks de technologische vooruitgang blijft men de balpen nog dagelijks gebruiken voor kleine, korte notities. Men verkiest de inkt nog altijd boven elektronische apparaten. Het werkt gewoonweg sneller en is eenvoudiger. Zo gaan de pennen met opdruk dagelijks van hand tot hand en worden ze makkelijker doorgegeven dan grotere, persoonlijkere presentjes. En dat is flink veel reclame voor weinig natuurlijk.

Aanstekers doen het altijd goed

Een goede tweede in het lijstje zijn de eveneens klein van stuk gevormde aanstekers. Hier geldt ook dat de prijzen laag blijven en de doorgeeffactor zeer hoog is. Rokers kunnen er over mee praten. Zij zijn hun aanstekers altijd kwijt en weten nooit waar hun vuurgevers gebleven zijn. Waarschijnlijk weer laten liggen ergens of vergeten terug te vragen van een vriend of familielid. En daar ligt weer het voordeel voor de ondernemers die er op gedrukt staan. Een groot verspreidingsgebied, dus vele ogen die het bedrijf zullen opmerken is het resultaat.

Relatiegeschenk voor goede naam

Een andere insteek dan met de pennen en aanstekers is om de naam een positieve lading mee te geven. Dit kan bewerkstelligd worden door bijvoorbeeld ‘groene’ geschenken te gebruiken of in ieder geval stilstaan bij het milieu. Fair trade is een term die ook hard in opkomst is in deze relatiegeschenkenbranche. De ontvangers zullen de bedrijfsnaam gaan associeëren met de goede bedoelingen en dat zal ook zeker een gunstig effect hebben op de klandizie.

Slimme denkers zijn de veranderingen en ontwikkelingen altijd een stap voor. Zo zou gedacht kunnen worden dat het ooit wel een keer gedaan zou zijn met de good old balpennen als cadeau. Hier is zeker slim op in gespeeld met het toevoegen van een rubberen dop, speciaal om de toetsen op tablets en telefoons te bedienen. Toekomst genoeg nog dus voor pennen als relatiegeschenk.